fredag 23 januari 2009

Ulf Ekman!

Idag var Ulf & undervisade i skolan & det var helt fantastiskt!! Det var en massa elever från tidigare år som var med så vi var inne i den stora kyrkan men fick knappt plats ändå. Just nu har vi många ämnen om den Helige Ande & han gåvor & det var just det som Ulf pratade om. Den sista lektionen bad han för alla som behövde förbön & det var så mäktigt, en sådan Gudsnärvaro har jag inte vart med om på mycket länge - helt fantastiskt! Efter att Ulf hade bett för mig kunde jag inte sluta gråta.. det var inte bara lite tårar i ögonen utan riktigt gråt, som gör ont från insidan. Jag kände hur Gud sa till mig att det vara bara Han jag behövde i mitt liv & efter mötet kom en tjej fram till mig & sa att hon hade ett ord till mig från Gud & det var exakt samma sak som jag hade hört - wow!! Gud är så stor att vi inte ka förstå det i våra begränsade hjärnor, men tack Gud att Han inte är begränsade av oss! :)

På vägen hem från skolan kände jag att jag skulle köpa en bukett blommor för Shabbat, vet inte varför men efter en liten inre diskussion gjorde jag det till slut. Ulf hade pratat om att man ska vara ledd av den Helige Ande i allt så jag tänkte att jag skulle testa & se om det var Han som sa åt mig att köpa blommorna. Så jag gjorde det & fortsatte hemåt.. när jag hade gått en bit & svängde runt hörnan på teaterna kände jag att jag skule svänga häger & gå hem till vår hyresvärd & ge henne blommarna, så jag gjorde det! Hon blev så glad & rörd över att jg tänkte på henne & vi hade ett underbart samtal tillsammans! Det är så häftigt att Gud till och med bryr sig om små saker som en blombukett!!! Åh, jag blir så lycklig bara av att tänka på det!

Nu på kvällen hade jag mina 2 franska systrar över på middag och vi bara satt och pratade i 4 timmar! Underbara människor, verkligen! Imorgon ska Ulf predika i Christ Church klockan 10 så vi ska dit. Men det kommer va riktigt mycket folk så vi måste vara där senast 9 - ingen sovmorgon imorn alltså! Men det finns ju alltid söndag! :)

Hoppas ni också har haft en lika underbar dag som jag!
Puss&Kram
Bettan

2 kommentarer: