torsdag 15 januari 2009

Haifa - here we come!

Yes, box - nu ska här ut & resas! Vi har nämligen lång ledigt nu i helgen. Nästa fredag så kommer Ulf Ekman till bibelskolan, så vi ska ha skolan den dagen istället för nu på måndag, vilket vi inte har något emot! :)
Så jag & Lina ska sätta oss på bussen till Haifa imorrn & va där 3 dagar! Ska bli riktigt kul att komma ifrån här ett tag & bara ta det lungt & njuta. Det börjar ju bli vinter här som sagt, men om man stannar i solen är den riktigt härligt! Sol, vind & vatten - det är vad jag förväntar mig av denna helgen!

Känner att jag måste skriva något om allt som pågår här nere i Israel.. men det är så svårt för jag blir så irriterad varje gång. Speciellt när man läser vad som skrivs & sänds i Svenska medier - bara S**T! Ursäkta språket men det är ju sant! Medierna väljer ut de bitar de tycker låter bäst & presenterar det till folket. Vilket gör att nästan ingen får en verklighets bild av vad som egentligen pågår. Läste på aftonbladet idag om att Israel hade bombat i Gaza & av misstag träffat en FN-byggnad. Byggnaden hade börjar brinna & massor med mat & medicin hade förstörts. Vad som inte stod i artikeln var att Israel hade skickat in brandbilar för att hjälp till & släcka elden. Som sagt blir jag riktigt irriterad & ledsen faktiskt när man tänker på hur mycke felaktigheter det sprids över hela Europa idag!!!!

Jaa, sen till en liten roliga grej kanske. Min kära lilla syster har börjar blogga!
-------->  www.maryliving.blogspot.com  <--------

Nu ska jag gå & packa lite inför imorrn!
God Bless allihop!
Puss&Kram
Bettan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jahapp. Det bästa från dagens inlägg var nog att jag hade skaffat en blogg, det andra handlade ju inte så mycket om mig.. ointressant!
Men det var väl okej. puss på dig ärthjärna! <3

Anonym sa...

tell me about it.
sitter just nu och skriver en analys på konflikten i gaza... blaaaha.

deb och johan har valt en DANE. en riktig dane. mo har fortf ingen, rejectade precis en ryss.

miss u