lördag 10 januari 2009

Köpenhamn!


Jag har ju inte vart så bra på att skriva under jullovet så jag tänkte att jag kan berätta lite nu i efterhand. Som rubriken avslöjar så var jag i Köpenhamn, tillsammans med Dany o Julia! De var helt underbart! Vi åkte runt 11 på förmiddagen o tog färjan över till Helsingör o sen tåget till Köpenhamn. Det  var nog en av vinterns kallaste dagar men kul hade vi!! Först gick vi runt på stan o kolla lite i alla trevliga affärer - Julia hitta en supersnygg LITEN handväska! Sen blev de lite för kallt så vi gick o käka lunch. Kanske inte världens trevligaste ställe men vi hade
 tydligen mkt att prata om för vi satt där i nästan 2 timmar! :)
Sen fortsatte vi gå ner mot hamnen o det är där de fina bilderna är ifrån! En helt underbar solnedgång! Så var det äntligen mörkt o vi begav oss till Tivoli. Wow, så vackert det är där, med alla ljus o olika färger o alla små stånd som säljer allt man kan behöva inför julen - o lite till! Vi gick runt o njöt ett tag tills det blev för kallt.. då var det dags för varm choklad! Vi hittade ett litet mysigt cafe som tyvärr hade den äckligaste varma chokladen jag nånsin smakat! Så jag var ju bara tvungen att lämna tillbaka den, fick en kaffe istället som jag gav till Julia, eftersom
 hon inte gillade sin glögg, så jag fick glöggen. En mycket lång historia som ändå slutade med en mysig fikastund!
Sen kände vi, eller våra kalla tår iaf, att det var dags att dra sig hemåt. 
Det var en av de bästa resor till Köpenhamn - det måste vi göra igen mina kära vänner!

Puss&Kram
Bettan









2 kommentarer:

Julia sa...

så fiint!
Klart att vi måste göra om det!! var super mysigt. Har inget och klaga på där inte! Kände mig inte ens som tredje hjulet med er två!! Gillar ju er! Säg till nästa gång ni vill ha med mig dit och jag hänger på!! Wieee...

F sa...

köpenhamn är underbart! å härliga bilder ni fick till också :D