torsdag 29 januari 2009

Helg igen!

Oj, oj, känns som om jag precis uppdaterade här men det var ju ett tag sen! Dagarna bara försvinner, känns inte alls roligt! Men jag har kul under tiden att dagarna försvinner, så det är väl positivt!

I måndags hade vi utflyktsdag med skolan, vilket vi har en gång i månaden. Denna gången började vi med att gå på murarna runt Gamla Stan vilket vaar riktigt häftigt! Under tiden vi gick stannade vi på några ställen o bad för de olika kvarteren. I slutet kommer man fram till Bethesta Pool som det står om i bibeln o en av de äldsta kyrkorna från Korstågens tider finns också där. En jättevacker kyrka med underbar akustik så vi var ju tvungna att sjunga en sång! :)
Efter denna marsch gick vi till ett museum som är i ett hus från år 70. Det är antagligen från när Romarna förstörde det andra templet o de har hittat en massa saker som är helt bevarade från den tiden! Så häftigt att det är ca 2000 år gammalt, man kan inte riktigt fatta det!

Annars har veckan bara flutit på! Har försökr att få en tid för att ansöka om mitt visa, men utan framgång än så länge. Systemet, om det finns något, är något enerverande i Israel! :) Jag fick ju bara en månad nu efter jullovet, vilket tar slut på onsdag, så innan dess måste jag har fixat en tid för att ansöka om studentvisum. Men man kan bara boka tid via telefon o de svarar inte när man ringer, som sagt, jag förstår inte riktigt systemet... :S

Idag tog Myriam med mig till ett litet kryp-in till fik som hon har hittat. De säljer belgiska våfflor, med i stort sätt vilken topping som helts.. så vi tog en fika efter skolan o satt o prata i typ 2 timmar! Hon är helt underbar o vi hade så skoj!
Nu ska jag o Marianne äta middag o sen titta på film - myskväll!!! :)

Ha en underbar helg allesammans!!
Puss&Kram
Bettan

Inga kommentarer: