fredag 8 maj 2009

BOWLING

I tordags kväll träffades några av oss för att bowla! Eller träffades är inte rätt ord... vi hade bestämt att vi skulle försöka lyckas hoppa på samma buss även om vi va tvungna att hoppa på på 3 olika busshållsplatser. Även om man kollar busstiderna här i Israel så vet man att de ALDRIG stämmer.. men genom ett under lyckades vi hamna på samma buss! :)
Sen kom nästa uppdrag, att hitta bowlinghallen. Vi hade vart så fokuserade på att komma på rätt buss att jag aldrig riktigt tänkte på att vi inte visste vart den var, bara i vilken stadsdel. Men efter lite olika vägbeskrivningar från lite olika människor hitta vi tll slut fram! :)

Eftersom vi inte hann med en Falafel of the Fellowship efter skolan blev det en innan bowling - mums! Älskar falafel! Sen var vi redo för att bowla!!! Hemma betalar man ju alltid för varje timme som man vill bowla vilket gör att man alltid blir så stressad.. men här köper man enligt hur många spel man vill ha. Så vi köpte 2 o då fick vi ett spel gratis! De gick väl skapligt måste jag säga! Första rundan vann Lina med hela 177 (!) poäng, andra gången vann Giom o sista spelet vann jag! Så de va riktigt kul!!! 

Jag hade fortfarande lite träningavärk efter mitt försök att göra mitt Kom i Form program men det gick att bowla iaf! :P Det roliga är att oavsett vart man är, går man o bowlar ser allt likadant ut! Kändes precis som att va hemma i Skåne o bowla me lite kompisar!! Bowla är helt klart nåt jag måste göra mer av när jag kommer hem - det är ju sååå skoj!! :)

Här är lite bilder från bowlingen... :)


Falafel of the Fellowship   ;)
Spänningen är på topp!!
Kloten vi fick.. man kunde inte välja själv utan fick de som fanns på banan
Proffset själv!
Lina in action
1a spelet  -  Grattis Lina!
Happiness!
2a spelet  -  Grattis Giom!
Man fick bowla i sin egna skor.. men jag valde de här vackra bowlingskorna istället!
Giom, världens skönaste bowlingstil!
"I'm the man"
Hannah skjuter iväg klotet...
... men vänder sig innan det kommit fram! :)
3e spelet  -  Grattis Mig!

1 kommentar:

Lina sa...

De va en trevlig kväll! Och va bra bilder du har :D måste få dem sen.