tisdag 12 maj 2009

Ashdod - the return!

Vet inte hur många gånger jag försökt lägga upp bilder från Ashdod, men nu funka det äntligen! Förra helgen åkte vi alltså till Ashdod o hälsade på igen - men bara över dan den här gången! Det visade sig att de skulle va möte me Joakim Lundqvist hela den, läraren som vi haft i bibelskolan hela veckan! Det var en helt fantastiskt dag. Han predikade om att nå ut till andra o berättade bland annat om Titianic. Hur alla livbåtarna hade plats för 70 personer men de allra flesta var där bara mellan 12-20 pers i.. sen när båten väl hade sjunkit var det endast 1 båt som rodde tillbaka för att plocka upp så många människor de kunde. Hemskt att veta hur många som dog men som egentligen hade kunnat räddas!

Joakim utmanade oss till att vända om på våran but, ro tillbaka o rädda de som inte är räddade än. Vi som sitter redan i en livbåt men de finns plats för många, många fler! Vi måste bara våra öppna munnen o berätta varför andra behöver Jesus o varför han är de BÄSTA i våra liv! Grymt insirerande! Joakim hade 2 möten o slutet på de andra var de en förbönsunbjudan till de som behövde lite mer frimodighet till att dela evangeliet. Medan jag stod där framme o väntade på förbön bad jag för de jag hade på hjärtat. Sen när en av ungdomsledarna kom o bad för mig sa han exakt allt jag hade stått o bett Gud om att få svar på!! Gud är såååå grym! Det var en sån gudsnärvaro att man aldrig ville att de skulle ta slut!

Men de va ju dags för att grilla på stranden! Inte heller den här gången var det nån sol som kom fram. Men Giom trotsade vädret o badade iaf, medan vi andra stod på straden o huttrade! :) Jag älskar Israeliska bbq-praties! Grillat kött, pita o läsk - de är allt som behövs! Underbart! Sen blev de lite dodgeball också innan va hoppade in i bilen o Lina körde hem till Jerusalem igen!

Nu måste jag dra ner på stan! Ska ut o käka med några av tjejerna o sen ska vi på en ljusshow efteråt. De har en ljusshow i Tower of David som jag tror handlar om Israels historia.. men jag vet inte säkert.. men jag berättar mer imorrn!

Ha en skön kväll allihopa!!!
Puss&Kram




Barbeque på stranden!
Roar, Joakim, Julia o Tom
Hannah intar maten!
Någon som hade gett upp på surfandet  ;)
Jag badade fötterna iaf!
Fryser på stranden.. 
..medan Giom badade i det kalla vattnet!
Dodgeball!
Tror de heter spökboll hemma.. ?!
Alla är väldigt koncentrerade!
Spelar på liv o död

Inga kommentarer: