onsdag 18 mars 2009

Telefonsamtal med Uppsala!

Pratade precis med både Julia o Celie, samtidigt som de försökte laga mat båda två.. det gick ganska bra! :) Det va skönt att få lite kontakt med hemlandet! Alltid lika kul att bli uppdaterad o inse hur länge man egentligen kan prata om inget särskilt alls!

Idag skulle jag egentligen haft hebreiska men det blev uppskjutet tills imorrn, så nu har jag suttit o övat lite här hemma... det är inte det enklaste språket men det är väldigt roligt! Jag måste bara lägga lite mer tid på det så går det nog ganska fort att lära!

Imorrn har vi också prov i skolan, i kyrkohistoria! Det låter kanske inte så kul men det är så intressant att timmarna bara flyger iväg! Har blivit väldig inspirerad till att läsa en massa histirieböcker om den första kyrkan, men det får bli när jag kommer hem!
Nu ska jag gå o plugga det sista innan kudden väntar! :)
Puss&Kram
Bettan

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tycker du borde skriva ett inlägg på hebreiska snart ;) MED en översättning såklart :D