tisdag 3 mars 2009

Söndagsgudstjänst på Livets Ord!

I lördags var jag hemma o läste nästan hela dagen, det var riktigt regnigt o ruskigt så det var en riktig mysdag! Vi har precis haft ämnet om den Helige Ande o Hans gåvor så jag läste boken som tillhör ämnet, av Lester Sumrall. Det är en riktigt bra bok men en massa information så den tar sin lilla stund att läsa! Men på kvällen så var jag lite förvirrad om det här med profetsians gåva för jag har alltid trott att det har med framtiden att göra, men det har det inte. Det är när man är en profet som man profeterar om framtiden... vilket inte profetsians gåva gör... så jag var lite förvirrad som sagt! Plus att det här med tungotal o uttydning har jag inte hört så mycket om förut o inte upplevt det heller.

Så kom söndag morgonen o jag kände att jag skulle försöka kolla på mötet från Livets Ord, det brukar nämligen inte funka men jag tänkte att jag skulle testa - det funkade!!! Superbra! Det var Remi som predikade o gissa vad han talade om?! Profetsians gåva!!! Snacka om bönesvar direkt! Efter hans predikan förstod jag allt mycket bättre!! :) Hade en mysig dag bara jag o Gud hela söndagen o kollade på ett annat möte från LOs websida!

I måndags fortsatte ämnet om den Helige Ande o idag hade vi sista dagen med prov o allt! Det gick galant o det känns som jag har koll på det här nu.. sen att få det i funktion i livet är en helt annan process! ;) Men det är bara till att träna sig till det!

Jag har en massa annat jag vill berätta om den här veckan men just nu måste jag gå o packa.. jag kanske hinner skriva nåt innan jag går o sover iaf! Jag o Marianne ska til Eilat o sola o bada i helgen - så fram med bikinin! :D Ska steka en massa pannkakor till matsäcken också!
Men jag ska försöka hinna med o skriva lite till senare... 
Puss & Kram
Bettan

Inga kommentarer: