söndag 29 mars 2009

Duplicity!

Wow, den här veckan har bara rusat iväg o jag insåg precis att jag inte ens har skrivit nåt här... så jag får väl berätta lite om veckan! I tisdags hade vi bönegrupp som vanligt men vi började 1tim tidigare för King of Kings, kyrkan som jag går till, har startat en ny ungdomsgrupp på tisdagar, så efter våran bönegrupp gick vi dit. Det var underbart! Lovsång, undervisning o gemenskap efteråt! Kul att träffa lite nytt folk från hela världen... de allra flesta va dock från Tyskland! :)

Hela den här veckan har Marianne vart borta för hon har nån slags konferens med sitt jobb, så jag har haft hela lägenheten för mig själv! :) Men jag har knappt hunnit med att va ensam hemma för det har hänt så mycket! I torsdag hade jag min hebreiska lektion o efter det gick jag o Lina för att ta en fika. Vi skulle ju fira våffeldagen, en dag senare men iaf! Det blev en riktigt goooood belgisk våffla med glass! Yummie! Sen hängde Lina med hem o vi kolla på film. Efter filmen prata jag med Dany en stund... sen kom jag på att man skulle ställa fram klockan 1tim o vips så va hon 3 på morgonen.. hrm... men det tog jag igen sen när jag sov till 12! :)

Den mest intressanta upplevelsen den här veckan var nog igår, när jag o Lina gick på bio. Det är första gången jag går på bio här i Israel. Vi bestämde oss för att kolla på Duplicity, grymt bra film, men vi missade första föreställningen så vi fick vänta till 10.30. Så när vi kommer tillbaka o ska gå in har de gett oss fel biljetter, vi hade biljetter till den tidiga föreställningen... men de va inga problem så vi fick gå in. Sen insåg vi ju varför de skulle gett oss nya biljetter... för nu kom det folk som hade samma sittplatser som oss, fast för den rätta föreställningen. Ops! Men det löste sig o hela redan fick bara flytta ett steg till höger o de va ingen som verkade bry sig! Sen började filmen o man slapp all reklam som hemma i Sverige men istället, ca 1 timme in i filmen har de en paus. Så folk går på toa, köper mer popcorn o läsk o efter 10min börjar filmen igen. Helt otroligt!! Filmen var inte längre än 2 tim o ändå var det paus i mitten, men tydligen har de det alltid så... vi tyckte det var lite irriterande eftersom man kommer helt ur stämningen o handlingen... men trots detta var det en JÄTTEBRA film! Rekommenderas varmt!!

Nä, nu ska jag ta o göra mig iordning o gå till kyrkan!
Ha en trevlig söndagseftermiddag, hoppas att ni inte har missat tidsomställningen! :P
Puss&Kram
Bettan

1 kommentar:

jenny sa...

Du kan tro att jag oxå ätit våfflor i veckan. först på emmies dagis o sen dagen efter på Wilmas... *mums*

Tråkigt att de har avbrott mitt i biofilmen. snacka om stämningsdödar liksom!

Kraaaaam1