måndag 9 mars 2009

Sol o Bad!

Underbar Eilat, inte så vacker stad kanske men så härligt att bara ligga på stranden o njuta i solen! NÄr vi kom dit i torsdags gick vi bara en runda på stan men på fredag var det stranden för hela slanten! Vi hade inte riktigt kolla på tiden så när vi skulle tillbaka till hostlet hade alla bussarna slutat gå men vi liftade tillbaka. Har aldrig gjort det innan men det är jättevanligt här nere plus att det bara var 5 min till stan så det var inte så långt! :)

Hostel vi bodde på drivs av ett kristet par från Holland o på fredagkvällen har de gospelmöte med gratis middag. Så vi va med o sjöng sånger både på engelska, ryska, hebreiska o spanska, superskoj! Sen kom det en hel busslast med norska turister så jag fick prata lite svenska också! 

Efter 3 underbara dagar i solen åkte vi hem igår eftermiddag! Var riktigt kallt att komma tillbaka till Jerusalem i kjol o leggings :) Fick en hel del färg o minst sagt en rolig solbränna.. så jobba på att jämna ut den lite! hihi

Idag hade jag min tid för mitt visum... det började speciellt o israeler är inte de trevligaste mäniskorna man kan ha o göra med när det gäller såna här saker! För att göra en lång historia kort så måste jag boka en ny tid, så nu väntar jag på att de ska ringa mig, igen... kände mig lite nere för jag vet att Gud har sagt att Han ska ge mig det här visumet men så pratade jag med Calle Lilja i eftermiddag o han sa att det är bara bra, tiden är vår vän. För så länge jag väntar på min tid så får jag ju va i landet! Plus att nu är det bara 3 månader kvar på bibelskolan, fy va tiden går, så ju mindre tid det är kvar desto lättare borde det va att få lov att stanna till juni!

Imorrn o på onsdag är vi lediga från skolan för det är Purim. Men jag har min hebreiska lektion imorrn så jag måste se till att göra klart mina läxor! :)
Ha de så bra!
Puss&Kram
Bettan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir absolut inte avundsjuk på all värme o sol. Nä, inte alls... eller hur?

Du kommer säkert att få visumet!! Nemas problemas!

Och du? Vi måste boka in en dejt när du kommer hem....

Kraaaaam!

Anonym sa...

Baby!
That's Great!! He is right!
Time is actually all you need to finish your Bible school!!

Awesome that you had a great time with your friends!
Remember: IS NOT OVER UNTIL GOD SAYS IT'S OVER!

You keep focus on the reason he sent you there and He'll fight your battle for you!

I love you

Dany

Anonym sa...

Fy vad jag längtar efter Eilat!! vi kommer ha sååå kul! Can't wait <3