onsdag 26 november 2008

Nu så!


Jag vet, jag vet... har inte hållit mitt löfte om att skriva ofta, men nu har jag kommit på en ny metod! :) Jag ska börja från idag o inte känna press över att skriva om allt som redan har hänt! Sen under tiden kan jag fylla i det som saknas!

Yes, men lite uppdatering behövs ändå! Jag har nu flyttat in i min nya lägenhet tillsammans med Marianne, från skolan. Den här lägenheten är lite mindre, en 2a o mörkare än den andra men vi trivs bra ändå! Sen att det var en råtta i mitt rum i den förra lägenheten gjorde det lite enklare att lämna!  :) Efter inflytten har vi hunnit med en visit till IKEA med en fullastad hyrbil som resultat - men lägenheten känns mkt hemtrevligare efteråt! Vi har även hunnit med en del utflykter, men det får bli en av historierna som jag fyller i med senare!

Så, historian för den här gången handlar om något mkt intressant - våran micro!! :D
Efter att vi hade vart till IKEA och även hämtat upp alla köksgrejor vi fått av alla världens människor, så satt jag o Marianne i köket.. så sa jag lite skämtsamt att allt vi behöver, för att ha ett komplett kök, är en micro. Så vi bad en snabb bön o tänkte inte så mkt mer på det. Sen en dag kom Marianne gående längs våran gata o där, bredvid soptunnan, stod det en MICRO! Så det var bara till att bära hem det tunga åbäket, i med kontakten o upptäcka att den FUNGERAR! Så nu har vi ett komplett kök - underbart!! Det enda som saknas i lägenheten är lite julpynt.. men vart jag ska fp tag på det i Jerusalem är ett problem som jag ännu jobbar på! ;)

Yes, detta får duga för denna gången.. måste nämligen läsa ut en av böckerna tills imorrn!
Hoppas ni mår bra allihopa!!

Puss&Kram
Bettan

Inga kommentarer: